18. marraskuuta 2012

117.

Vermillion tahrii valkoisen kankaan,
epävireinen viulukonsertto syöksähtää ilman halki,
viinilasit särkyvät lattialle.

 
Vähitellen painuu hiljaisuus huoneeseen,
ja ikuisuuden harmaa verho,
peittelee uudet uhrit alleen.


- Nina Stine 17.11.2012
Neljä samana päivänä kirjoitettua runoa. Kaipaisivat kipeästi ääneen lukemista, jotta painotukset saisi kohdalleen. Kun muodostatte omia tulkintojanne, älkää välittäkö alkuperäisistä tarkoituksista - sillä kun luette tekstiä, se ei enää ole sama kuin näytöllänne näkyy, se on jo muuttunut mielessänne joksikin muuksi, ehkä jopa alkuperäistä paremmaksi.

5 kommenttia:

  1. Mielikuvilla rakennettua tekstiä, siks ei varmaan oikeen keskittymättä pääse runoon sisälle. Suurena maalaamisen ystävänä synnytin ensimmäisen säkeen, tosin sekään ei oo ihan täydellinen, sillä vermillion ei oo paras väri kuvaamaan tunnelmaa. Mut on se kuitenkin aika paljon sinne päin ja sopii sanana hyvin joukkoon. Ja oon mä silti yllättävän tyytyväinen :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hieno! :D Mulle tuli noista kolmesta ekasta säkeestä mieleen sellanen öinen hotellihuone, jossa on paksut tummanpunaset samettiverhot ja kokolattiamatto. Mut se kokolattimatto on valkonen, että viini voi tahrii sen. xD

    Sun tekstit on niin upeita, ku ne tuntuu siltä, ettei niihin oo pistetty mitään sanaa harkitsematta. <3

    VastaaPoista
  3. Oi kiitti! <3. Ihanaa kuulla, millasia mielikuvia ja tulkintoja mun tekstit herättää, ku siinä rikastuu aina omakin käsitys samalla :). Nyt aloin oikeen itekki ajattelee, että millasen ympäristön olin tohon kuvitellu xD. Munkin mielestä siellä oli pimeetä ja sitte näin mielessäni jotain vanhoja, tummia, puisia huonekaluja, mm. jonkun kaappikellon O.o. Tosin en tainnu ees oikeen tiedostaa tota mielikuvaa sillon ku kirjotin :D Mut kyl sinne hyvin sopeis verhot ja kokolattiamattokin ^^ :)

    VastaaPoista
  4. Tää ei nyt todellakaan liity tähän runoon, mut mulle tuli tost "banneritekstistä" mieleen Juha Katilan "onko huolia" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. (vähän mokasin ekan viestin xD)

      Totta :O Mä oon tainnu plagioida vahingos Katilaa O____o. Mut shh älä kerro sille, ni kukaan ei huomaa :D

      ps. ihana kuulla susta pitkästä aikaa :) Tuntuu, etten ois nähny sua missään ikuisuuteen O.o

      Poista