28. kesäkuuta 2012

83.

Jotain kaunista, kultaista, hopeaa,
timantteja, rubiineja, rahaa,
Villi, nuori ja komea,
sopusuhtainen, lihaksikas, kuin unelma!

Jotakin hyvin likaista, arvotonta, rumaa,
jätteitä, riekaleita, roskaa,
Villi, nuori ja komea,
petollinen, valehteleva, vaimonhakkaaja.


- Nina Stine 28.6.2012
Kirjotin tän tänään aikasemmin päivällä. Sillon ajattelin, että mistäköhän tämmösiäkin ajatuksia tulee päähän, ku ei ole yhtään omakohtanen. Nyt kuitenkin yhtäkkiä välähti O.o Yhdellä läheisellä on vähän tällänen tilanne, enkä mä edes muistanu asiaa, sillon ku kirjotin tätä! Saattaa olla sattumaa, tai sitten mun epätietoisemmat tasot käsitteli tätä uutista :D.

Mä yritin kirjotella taas muutamia runoja ja sitten mä kyllästysin ihan täysin niihin kaikkiin. Mä en voinu sietää omaa tapaani kirjottaa. Oli pakko yrittää jotain muuta tyyliä! Tästä tuli siis jälleen kerran harkitumpi, ja pitkästä aikaa oikein ajattelin, ku kirjotin. Voit vaikkapa huomata, että ekoissa säkeissä on pelkkiä adjektiivejä, toisissa substantiiveja jne. Lisäks loppusoinnutkin löytyy.

Runon pääajatus oli testailla juuri harkitumpaa kirjoittamista, mutta myös tunnelman luomista ja muuntelua. Luen edelleen sitä Laululyriikan käsikirjaa, josta ammentelen erilaisia ideoita vähän soveltaen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti